פילאטיס

שיפור הפילאטיס עם אוסטאופתיה 

פילטיס היא שיטה לפיתוח כושר גופני שפותחה על ידי ג'וזף פילטיס באמצע המאה ה-20. פילטיס קרא לשיטה 'קונטרולוגיה', דהינו  'מדע השליטה.' השיטה שמה דגש על כוח וגמישות שרירים, בעיקר באזורי האגן, הבטן והמותניים. אתלטים רבים משתמשים בתרגילי פילטיס כדרך להגברת המודעות הפיזית שלהם ולצמצום סכנות פציעה. אחרים הפיקו תועלת משיטת הפילטיס, כולל כאלו הסובלים מכאבי גב וצוואר כרוניים ומיציבה גרועה.  

האוסטאופתיה מציעה תועלות רבות, בינם את העזרה הנחוצה כדי להגשים את העקרונות המרכזיים של הפילטיס:

  • 1) שליטה
  • 2) מירכוז
  • 3) יעילות תנועה
  • 4) נשימה נכונה

שליטה. בשעורי הפילטיס יש לבצע את כל התנועות  תוך ריכוז ומודעות, האוסטאופתיה מעודדת את פיתוח מודעות הגוף על ידי יישום טכניקות אנרגיית שרירים (Muscle Energy Techniques – METs), המגבירות את היכולת לשלוט בהתכווצות השרירים תוך שמירה על רוגע והתמקדות בתנועה ספציפית. מטופלים לעיתים קרובות מדווחים על ביצועי ספורט משופרים, מיקוד מוגבר ותחושה של יציבה נכונה יותר בעקבות השימוש ב-METs. 

מירכוז. כמו בטאי צ'י הסיני, מטרת הפילטיס היא ללמד את העוסקים בו להתחיל את כל התנועות מהמרכז. מורי פילטיס רבים מתייחסים לשרירי הגב התחתון, הבטן, מפרקי הירכיים והירכיים הפנימיות כאל 'מקור הכוח' של כל התנועות. בעת ששיטת הפילטיס מציעה תרגילי חיזוק לאזרים אלו,  אין שום תרגיל שיכול להתמקד בשריר ספציפי הנמצא בין שתי חוליות נתונות. אם למשל, יש חולשה בשריר שדרתי עמוק בין L3 ו-L4, האוסטאופת המטפל יפעיל טווח של טכניקות המכוונות לחיזוק אותו שריר ספציפי, ולהגברת הבריאות השדרתית הכוללת. פעולות אלו ישפרו את יכולתו הכוללת של המטופל לעבור מהמרכז שלו ולצמצם את סכנת הפציעה. על פי הפילוסופיה אוסטאופתית אנחנו חזקים רק כמו החוליה החלשה ביותר שלנו, ולכן כל הפרעה לאיזון החוליות תשפיע על היציבה, יכולת ההתעמלות והבריאות הפיזית הכוללת שלנו . 

יעילות תנועה. הפילטיס מכוון לתנועות מספקות וזורמות, שיש לשלבן בחיי היומיום. על ידי הפעלת תנועות ומניפולציות אוסטאופתיות של המפרקים, האוסטאופת המטפל יאפשר לגוף לבצע תנועות חלקות, סימטריות ונכונות מבחינה ביומכאנית, עם יציבה משופרת ואלגנטיות. 

נשימה נכונה. אדם ממוצע נושם כ- 18,000 נשימות ביום. נשימה נכונה מגבירה את הזרימה במחזור הדם, מסלקת רעלנים מהגוף, מחמצנת רקמות ויש לה אפקט ממריץ. בפילטיס מלמדים תרגילי נשימה שונים, בהן יש צורך בשליטה הולמת ותנועה של הצלעות, הסרעפת ושרירי הבטן. באוסטאופתיה יש תרגילים מתקדמים רבים לטיפול באסימטריות בקשת הצלעות ובסרעפת, תופעה המופיעה אצל רבים, החל מאנשים לא פעילים ועד לספורטאים מנוסים. טיפולים אוסטאופתיים בדפוסי נשימה דיספונקציונלית עשויים להיות בעלי השפעות חיוביות על הבריאות ויכולים לעזור במניעת מחלות כרוניות רבות.

 

אולי יעניין אותך גם

הקשר בין יוגה ואוסטאפתיה

טיפול אוסטאופתיה בכאבי צוואר

מהי רפואת ספורט ואיך היא יכולה לעזור?

לבירורים וקביעת תור לחץ כאן או התקשר ל-03-6030709.